تصویر آینه هوشمند

آینه هوشمند چیست؟

آینه هوشمند همان آینه‌ی معمولی است با این تفاوت که در زمان‌های مورد نیاز تبدیل به LCD می‌شود و می‌تواند اطلاعاتی که شما بر روی آن تنظیم می‌کنید را به شما نشان دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل محتواهای متفاوت و زیادی باشد؛ به عبارتی هر آنچه که شما بتوانید به صورت هوشمند از آن اطلاعات کسب کنید. آینه‌های هوشمند می‌توانند در مکان‌های مختلفی نصب شوند. ما این تجهیزات آینه هوشمند را برای شما فراهم کرده‌ایم و شما می‌توانید با مراجعه به اسمارت هوم آیریک این تجهیزات را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که ما برای جلب اعتماد شما این تجهیزات را با 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

ویژگی‌های آینه هوشمند

یکی از ویژگی‌های بارز آینه هوشمند تنظیم شدن آن با موبایل است که می‌توان از راه دور آن را کنترل کرد و اطلاعاتی که مورد نظر شما است را در زمانی که روبرو آن هستید به شما نشان دهد؛ همچنین می‌توانید با لمس کردن آینه اطلاعات مد نظر خود را کسب کنید و دقیقا آن اطلاعاتی که مورد نظر شما است را به نمایش بگذارد. این اطلاعات می‌تواند ایمیل‌، پیام‌ها، آب و هوا و… باشد و این به این معنی است که قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارد.

تصویر امکانات خانه هوشمند

امکاناتی که آینه هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌دهد چیست؟

هوشمند سازی آینه جزو تجهیزات هوشمندی سازی ساختمان محسوب می‌شود که امکاناتی جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همین امر باعث شده است که تعداد متقاضیان آینه هوشمند در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد. برخی از این امکانات این است که آینه هوشمند می‌تواند دستیار صوتی داشته باشد و اطلاعات را به صورت گویا برای شما بخواند؛ همچنین می‌تواند دوربین تشخیص چهره داشته باشد و این امکان به این صورت استفاده شود که اطلاعات را فقط کسانی چهره آن‌ها برای آینه شناسایی و ثبت شده را تشخیص دهد و برای آن‌ها به نمایش بگذارد؛ البته از این امکان می‌توان به این صورت استفاده کرد تا زمانی که فرد روبروی آن قرار می‌گیرد اطلاعات سلامت بدن خود را ببیند.

یکی دیگر از امکاناتی که آینه هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌دهد تنظیم کردن تمامی نرم افزارهای موبایل بر روی آینه است.

لازم به ذکر است که امکانات آینه هوشمند می‌تواند بنا به موقعیت و مکان‌های متفاوتی که نصب می‌شود متفاوت باشد؛ به طور مثال نصب آینه هوشمند در پاساژهای خرید می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که معرفی برندهای مختلف و نشان دادن محتوا تبلیغاتی را به نمایش بگذارد و هنگامی که افراد جلوی آن می‌ایستند این محتواها را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. امکان ساده دیگری که آینه‌های هوشمند دارد نورهای دکوراتیو است که یا به صورت خودکار عمل می‌کنند یا با لمس کردن آینه روشن می‌شوند.

 

کاربردهای آینه هوشمند

آینه هوشمند دارای پنل هوشمند است که کاربردهای متفاوت و زیادی دارد و در موقعیت و مکانی که نصب می‌شود متفاوت است. در ادامه به برخی از این کاربردها اشاره می‌کنیم.

تصویر کاربرد آینه هوشمند

کاربرد آینه هوشمند در فروشگاه‌های لباس

نصب آینه هوشمند در فروشگاه به خریدار کمک می‌کند تا بتواند خرید مطلوبی داشته باشد؛ از این جهت که می‌تواند به صورت مجازی لباس را پرو کند و به راحتی مقایسه کند و تصمیم بگیرد کدام لباس را خریداری کند. آینه هوشمند در فروشگاه به این صورت عمل می‌کند که تا قبل از این که فردی روبروی آن قرار بگیرد نمونه مختلف لباس‌ها را نمایش می‌دهد و یا به معرفی برندها می‌پردازد؛ همچنین با قرار گرفتن فرد روبروی آن و با توجه به لباسی که انتخاب شده به صورت مجازی آن لباس در تن مشتری نمایش داده می‌شود و فرد می‌تواند از زوایای مختلف لباس را بر تن خود مشاهده کند که البته این تکنولوژیکی باعث می‌شود تا لباس بارها پرو نشود و همچنین هم به ظاهر لباس آسیبی وارد نشود و هم بهداشت فردی رعایت شود.

 

کاربرد آینه هوشمند خانه

نصب آینه هوشمند در خانه می‌تواند امکانات زیادی را برای افراد فراهم کند. تنظیم کردن نرم افزارهای موبایل بر روی آینه، بررسی آب و هوا، تنظیم برنامه روزانه که به صورت خودکار آن‌ها را اعلام کند، برقراری تماس‌های تصویری امکاناتی است که فرد می‌تواند در خانه در اختیار خود قرار دهد؛ مثلا فرد می‌تواند آینه هوشمند سرویس بهداشتی را به گونه‌ای تنظیم کند که هنگام مسواک زدن یا انجام دادن کارهای روزمره اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهد و در زمان وی برای بررسی آن اطلاعات صرفه جویی کند؛ همچنین آینه هوشمند ضد بخار را می‌توانند در حمام به کار ببرند تا از کدر شدن آینه در حمام جلوگیری شود. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که آینه هوشمند خانه در اختیار افراد قرار می‌دهد این است که می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری‌ها را تشخیص و به فرد اطلاع دهد. 

 

سایر کاربردهای آینه هوشمند

علاوه بر کاربردهایی که گفته شد آینه هوشمند کاربردهای دیگری نیز دارد؛ مثلا در جواهر فروشی و طلا فروشی‌ها که از این طریق می‌توان جواهرات و طلاهای انتخاب شده را به صورت مجازی در آینه مشاهده کرد. کاربرد دیگر آن در آرایشگاه‌ها است که می‌توان قبل از کوتاهی مو مدل آن را تنظیم و به فرد بر روی موهایش نشان داد؛ همچنین می‌توانند آینه را به صورتی تنظیم کنند که در هنگام کوتاهی یا هر تغییراتی تمامی مراحل کار را از نزدیک مشاهده کند. آینه هوشمند خودرو یکی از پرکاربردترین سیستم‌ها در صنعت ماشین است؛ از این جهت که توسط آن می‌توانید مسافت خود را تا مقصد بسنجید و همچنین از نقشه راه که می‌توان آن را بر روی آینه نمایش داد استفاده کنید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?