خانه هوشمند در مشهد

نصب کلید لمسی خانه هوشمند

امروزه در صنعت ساختمان سازی یکی از موضوعاتی که توجه مهندسان و کارفرمایان حرفه‌ای این حوزه را به شدت به خود جلب کرده است، بحث IoT یا اینترنت اشیاء است.

خانه هوشمند آیریک با بهره‌گیری از یک دهه تجربه توسط متخصصین جوان و خبره توانسته محصولات متنوع و باکیفیت، متناسب با خواسته مصرف کننده ایرانی در زمینه BMS (مدیریت ساختمان) را به صورت محصول دانش‌بنیان صنعتی به تولید برساند.

دغدغه تمامی سازندگان معتبر ساختمانی، کیفیت محصول و راحتی استفاده از دیوایس‌های BMS برای مصرف کننده نهایی است. خانه هوشمند آیریک توانسته با احساس مسئولیت برای کاهش دغدغه‌های مخاطب ایرانی، خدمات نصب کلید هوشمند را با اطمینان خاطر و کارایی بالا، در اختیار افراد حرفه‌ای در سراسر کشور قرار دهد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل طریقه نصب کلید هوشمند را توضیح دهیم. یکی از محصولات پرکاربرد و مهم در خانه هوشمند، کلید لمسی است. ما پس از بررسی‌ها و استفاده از نظرات و خواسته شما عزیزان این محصول را در انواع تک پل تا چهار پل و رنگ‌های متنوع در سه گروه اصلی طبقه‌ بندی و تولید کرده است. با ما همراه باشید تا با روش نصب کلید لمسی هوشمند آشنا شوید.

خانه هوشمند آیریک IRIC
خانه هوشمند آیریک IRIC

نصب کلید لمسی هوشمند به چه صورت است؟

نصب کلید لمسی هوشمند با توجه به مدل آن متفاوت است؛ بنابراین روش‌های مختلفی برای نصب کلید لمسی وجود دارد. یکی از نکات مورد توجه استفاده کنندگان تیزبین، راحتی و سرعت بالا در نصب کلیدهای هوشمند ساختمان است. کلیه این کلید‌ها می‌توانند به دو صورت، بر روی پوکه‌های مخصوص به خود و قوطی‌های برق معمولی (UK) به راحتی نصب گردند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

آموزش نصب کلید هوشمند روی قوطی‌های معمولی استاندارد

قبل از شروع به توضیحات درباره نصب کلید‌های هوشمند ساختمان، باید بگوییم که یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول، دو سال ضمانت تعویض کالا و 10 سال خدمات پس از فروش است. در این روش، نصب کلید هوشمند در سه قدم انجام می‌شود. با این روش می‌توانید خیلی راحت و سریع اقدام به نصب کلید هوشمند خود کنید و از این محصول آیریک لذت ببرید.

قدم اول

برای نصب کلید لمسی هوشمند در قدم اول، داخل جعبه را چک کنید. داخل جعبه‌های این محصول، کلیدی که خاصیت لمسی دارد به همراه یک فرم فلزی، پیچ و رول پلاک وجود دارد. شما در قدم اول فریم فلزی را بر روی قوطی معمولی برق پیچ کنید؛ این کار راحت است؛ کافیست ابتدا لبه‌های داخلی فریم را با لبه داخلی قوطی برق مماس کنید و چهار محل پیچ را بر روی دیوار نشانه‌ گذاری کنید.

بعد از نشانه گذاری، محل‌های نشانه گذاری شده را سوراخ کنید و رول پلاک را در داخل آن قرار دهید. حال باید فریم را روی دیوار پیچ کنید. 

قدم دوم

قبل از نصب کلید هوشمند روی آن را چک کنید. بر روی این محصول دو سوکت وجود دارد که یکی شش پایه بزرگ سبز رنگ و دیگری دو پایه سفید رنگ است تا کلید بتواند با هر کدام از دو تغذیه 220 و 12 ولت راه‌اندازی شود.

در پشت این محصول، بر روی خود قاب، راهنمایی وجود دارد که هر خانه از سوکت‌های کلید لمسی را نشان می‌دهد.

بر روی سوکت 6 پین سبز، کافیست که فاز را به خانه PH و نول را به خانه N وصل کنید تا دستگاه شما روشن شود و برای کنترل روشنایی خانه، سرخط روشنایی را به یکی از خانه‌های L1 تا L4 متصل کنید.

در صورتی هم که مایل هستید از 12 ولت برای روشن کردن کلیدها استفاده کنید (مثلاً در حالتی که کلید تحت شبکه سیمی است)، سوکت سفید، ورودی 12 ولت است و جهت مثبت و منفی بر روی محصول مشخص شده است. برای روشن کردنش می‌توان از این سوکت نیز استفاده کرد.

قدم سوم

تبریک می‌گوییم! شما همه کارهای لازم را انجام دادید؛ تنها کار باقی مانده که نصب کلید هوشمند را تکمیل می‌کند، جا زدن کلید قابل لمس در داخل فریم و استفاده لذت بخش از آن است. لطفا عجله نکنید؛ زیرا نصب آن حتی از نصب کلید هوشمند آیریک ساده‌تر است.

اگر مایلید می‌توانید روش نصب کلید هوشمند آیریک در قوطی کلیدهای سنتی را به صورت تصویری ببینید:

آموزش نصب بر روی پوکه‌های مخصوص کلید لمسی

شما در آموزش نصب کلید هوشمند، در زمان لوله گذاری و سیم کشی برق کافیست به جای استفاده از قوطی‌های معمولی برای این کلیدها از پوکه‌های مخصوصی که شرکت، مختص این محصول تهیه کرده است، استفاده کنید.

با این کار دیگر نیازی به پیچ کردن فریم فلزی به روی قوطی کلید ندارید؛ حتی می‌توانید سیم‌های فاز، نول و سرخط روشنایی را مطابق راهنمای پشت کلید وصل کنید و محصول خود را به راحتی در داخل پوکه جا بزنید و استفاده کنید.

همچنین می‌توانید فیلم تصویری روش نصب کلید هوشمند آیریک را در فیلم زیر ببینید:

در این مقاله به طور کامل روش نصب کلید هوشمند را توضیح دادیم. اگر همچنان در زمینه نصب کلید لمسی هوشمند سوالی دارید یا کاربردهای این محصول برای شما گنگ است، می‌توانید از مشاوران آنلاین سایت کمک بگیرید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?