تصویر مدرسه هوشمند

مدرسه هوشمند

مدارس هوشمند چیست؟ مدرسه‌ای که ویژگی‌ها و امکانات آن در مقایسه با مدارس سنتی بسیار متفاوت و حرفه‌ای است. در مدرسه هوشمند از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته برای پیشبرد روند آموزشی استفاده می‌کنند و یادگیری در دانش آموزان به صورت تعاملی‌ و استاندارد صورت می‌گیرد. مدرسه هوشمند با استفاده از اصول ساختاری صحیح چشم‌اندازی شفاف و همچنین تفکر و درک عمیق را برای دانش آموزان فراهم می‌کند.

شناسایی محتوایی که بیشترین پتانسیل را برای رشد دانش آموزان دارد، نقطه شروع مهمی برای مدرسه هوشمند است. در مدرسه هوشمند، به جای تاکید بر تعاریف و نتایج مشخص و صرفا کسب نمره کافی به درک عمیق و یادگیری اصولی توصیه می‌شود.

خانه هوشمند آیریک ارائه دهنده خدمات متفاوتی در حوزه هوشمند سازی مدرسه و کلاس درس است. برای مشاهده عکس مدرسه هوشمند به سایت‌های آموزشی و خدماتی مراجعه کنید تا بیشتر با امکانات آن آشنا شوید.

استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته در مدرسه هوشمند این امکان را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد تا نحوه استفاده صحیح از فضای وب را بیاموزید و با امکانات و مزایای آن آشنا شوند.

به صورت خلاصه معنی مدرسه هوشمند این است که محیط آموزشی را با امکانات هوشمند تلفیق کنید تا دانش آموزان ضمن آموزش بهتر، آسایش و آرامش بیشتری را تجربه کنند.

آیریک با سال‌ها تجربه در حوزه هوشمند سازی ساختمان و اجرای پروژه‌های مختلف شما را برای داشتن مدرسه‌ای مدرن و شیک یاری می‌دهد.

مدارس هوشمند ایران سکوی پرتابی هستند برای نسل جوان تا به وسیله تجهیزات و امکانات آموزشی استاندارد به آنچه در نظر دارند دست یابند.

تصویر مزایا مدرسه هوشمند

مزایای مدرسه هوشمند چیست؟

برای اینکه بدانید مدرسه هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد ابتدا باید مفهوم هوشمند سازی مدارس را درک کنید. چند سالی است که به دلیل فواید مدرسه هوشمند و همچنین تفاوت مدارس هوشمند با عادی، نهادهای مربوطه به فکر تاسیس مدارس هوشمند در ایران هستند تا دانش آموزان پر تلاش ایرانی نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

تاسیس مدرسه هوشمند در ایران می‌تواند زیرساختی موثر برای پرورش نیروهای مبتکر و مسئولیت پذیر در آینده باشد.

 در مقایسه مدرسه هوشمند و عادی نکات زیر بسیار پررنگ و قابل توجه است.

دسترسی آسان به اطلاعات

قطعا بزرگ‌ترین مزیت یک کلاس درس هوشمند دسترسی آسان به اطلاعات است. در مدرسه هوشمند از ابزارهای زیادی استفاده می‌شود که دارای اتصال اینترنت هستند؛ مانند موبایل، لپ تاپ و تبلت. به لطف همه این دستگاه‌ها، دسترسی دانش آموزان به اطلاعات در اینترنت آسان‌تر است. در حال حاضر، دانش آموزان تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد هر نوع موضوعی که می‌خواهند بدانند در اختیار دارند. این نکته برای معلمان نیز مفید است. 

 یادداشت برداری از یک رسانه دیجیتال

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های مدرسه هوشمند این است که دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی مانند خودکار و زبانه یادداشت برداری کنند و دیگر نیازی به حمل آن همه دفتر و کتاب درسی سنگین به کلاس نیست. فناوری‌هایی مانند Google Docs نیز ارائه اسناد و ارائه‌ها را برای معلمان بسیار آسان کرده است.

 درک بهتر موضوعات از طریق ابزارهای دیجیتال

در جلسات آموزشی مدرسه هوشمند معمولاً از بسیاری از وسایل بصری استفاده می‌کنند که شامل ارائه‌های پاورپوینت، اسناد word، جلسات صوتی و نمایش‌های ویدئویی است که نقش مهمی در انتقال درس‌ به صورت واضح دارند. گاهی اوقات یک تصویر ساده جایگزین کافی برای هزاران کلمه است.

یک گزینه عالی برای دانش آموزانی که غایب هستند

نکته دیگری که در مورد کلاس‌های هوشمند وجود دارد این است که همیشه در حال ضبط هستند. این بدان معناست که حتی اگر قرار باشد چند جلسه را از دست بدهید، نباید احساس بدی داشته باشید؛ زیرا همیشه ویدیوهای ضبط شده وجود دارد که در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی دارید. در یک کلاس درس سنتی، کپی کردن تمام اطلاعاتی که معلم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد برای دانش‌آموزان دشوار است.

یادگیری به شیوه‌ای پویا

دانش‌آموزان ضعیف همیشه در کلاس‌های درس سنتی مشکل دارند؛ اما کلاس‌های درس هوشمند با پویایی خود یادگیری را برای این دانش‌آموزان با سرعتی که راحت هستند آسان‌ کرده است و تأثیرات درس را بسیار واضح‌تر می‌کند که برای دانش آموزان ضعیف مفید است.

محیط آموزشی که تعاملی باشد

ابزارهای دیجیتال اکنون بخشی جدایی ناپذیر از کلاس‌های هوشمند هستند؛ به همین دلیل محیط آموزشی هوشمند را می‌توان معنای واقعی کلمه تعامل نامید. این امر تعامل بین دانش آموزان و معلمان را نیز به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. همچنین پیوند بین این افراد را نیز بهبود می‌بخشد.

کاغذ با ابزار دیجیتال جایگزین می‌شود

هر سال دانش آموزان از چندین تن کاغذ برای یادداشت برداری استفاده می‌کنند. این روزها تاکید زیادی بر سازگاری با محیط زیست می‌شود؛ به همین دلیل است که اکثر مشاغل نیز بدون کاغذ پیش می‌روند. در واقع، با تسهیل یادداشت برداری در ابزارهای دیجیتال، اکنون امکان حفظ محیط زیست به نحوی وجود دارد. در چنین مفهومی جایی برای فتوکپی و پرینت وجود ندارد و این به کاهش ردپای کربن نیز کمک می‌کند.

نگهداری از آن‌ها آسان است

در کلاس‌های درس سنتی دانش آموزان باید هر ساله هزینه‌های زیادی را برای خرید اقلام آموزشی لازم مانند کتاب و خودکار صرف کنند؛ در حالیکه در مدرسه هوشمند شما تمام جزوات و مطالب مهم خود را به روی رایانه و تبلت شخصی خود ذخیره می‌کنید.

برای اطلاع از امکانات و مزایای خانه هوشمند حتما سامانه مدارس هوشمند را چک کنید تا با نحوه خدمت رسانی و امکانات آموزشی که در آن‌ها ارائه می‌شود، آشنا شوید.

سایت مدرسه هوشمند

یکی دیگر از امکانات هوشمند سازی مدارس در نظر گرفتن سایت مدرسه هوشمند است. اینگونه، دانش آموزان و والدین به راحتی از تمامی برنامه‌های آموزشی و تربیتی مطلع می‌شوند و از طرفی معلمان و سایر کارکنان مدرسه می‌توانند اطلاعیه‌های مهم را سامانه مدرسه هوشمند منتشر کنند. والدین می‌توانند کارنامه، زمان‌بندی امتحانات و غیره را در سایت مشاهده کنند و دانش آموزان از طریق وب سایت می‌توانند امتحان دهند و یا تکالیف خود را بارگذاری کنند. 

حال با توجه به توضیحاتی که داده شد به نظر شما لحن درس مدرسه هوشمند چیست؟ در این سیستم شما می توانید با کمک ابزارهای هوشمند صدا و لحن معلمان را از طریق رایانه دریافت کنید به همین سادگی!

تصویر هوشمند سازی مدارس

تجهیزات هوشمند سازی مدارس

تفاوت مدارس هوشمند با عادی در استفاده از وسایل هوشمند سازی مدارس است. برای اینکه از فواید مدرسه هوشمند بهره مند شوید باید برخی امکانات و ابزارها را در محیط آموزشی به کار بگیرید این تجهیزات عبارتند از:

برد هوشمند

برد هوشمند همان تخته سیاه مدرن است که آن را به سیستم معلم وصل می‌کنیم و اطلاعات لازم را از طریق سیستم روی برد نمایش می‌دهیم؛ همچنین اگر بخواهیم نکته‌ای را روی برد یادداشت کنیم می‌توانیم به کمک قلم هوشمند یا قلم نوری این کار را انجام دهیم.

پنل هوشمند

پنل هوشمند ابزاری است که از طریق آن معلمان می‌توانند به ابزارهای آنلاین دسترسی پیدا کنند، فیلم آموزشی تماشا کنند و حتی به دانش آموزان دیگر در کلاس‌های درسی متفاوت مطالبی را نمایش دهند.

ویدئو پروژکتور

اتصال رایانه یا لپ تاپ به ویدئو پروژکتور به شما این امکان را می‌دهد تا از امکانات بصری همچون فیلم و کلیپ‌های آموزشی استفاده کنید و مطالب را روی برد نمایش می‌دهد.

اسپیکر

امکان پخش صدای با کیفیت و واضح را برای شما فراهم می‌کند.

لپ تاپ و تبلت

بدیهی‌ترین ابزاری که باید در مدرسه هوشمند وجود داشته باشد تبلت یا لپ تاپ است که به واسطه آن می‌توانید به امکانات مدرسه هوشمند دسترسی پیدا کنید.

دوربین 

با استفاده از دوربین می‌توانید کلاس‌های خود را ضبط کنید تا دانش آموزان غایب از مطالب استفاده کنند و یا مطالب را برای بارگذاری روی سایت مدرسه هوشمند ضبط کنید.

نکته

 قیمت تجهیزات هوشمند سازی مدارس بر اساس نوع برند، شرکت سازنده، بی سیم یا سیمی بودن تجهیزات متفاوت است و شما بر اساس امکانات و بودجه خود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با توجه به تجهیزات و امکاناتی که در مدرسه تمام هوشمند وجود دارد مقایسه حضور و غیاب مدرسه هوشمند با مدارس معمولی کار دشواری نیست و آنچه کاملا مشخص است این است که حتی حضور و غیاب در مدارس هوشمند کاملا متفاوت از مدارس معمولی صورت می گیرد.

 

مراحل هوشمند سازی مدارس

پس از تهیه تجهیزات باید مراحل هوشمند سازی مدارس را گام به گام بر اساس اصول و استانداردها طی کنید. این مراحل باید با رعایت ایمنی کامل انجام شود؛ زیرا هرگونه خللی در پیاده سازی هوشمند سازی مدارس می‌تواند اتفاقات ناگواری را به همراه داشته باشد.

نحوه هوشمند سازی مدارس بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در این کلاس‌ها دانش آموزان زیادی در حال تعلیم و آموزش هستند و باید استانداردهای اولیه و ایمنی رعایت شود. برای اطلاع از انواع روش هوشمند سازی مدارس ابتدایی با تیم آیریک مشورت کنید.

مراحل هوشمند سازی مدارس عبارتند از:

ارزیابی وضعیت موجود

 شرایط محیط کلاس‌های درس را بررسی کنید. آیا محیط کافی برای تجهیز کردن کلاس وجود دارد؟ آیا امکانات تاسیساتی برای نصب پروژکتور و برد مهیا است؟ آیا محیط برای ضبط ویدئو مناسب است و غیره.

با ارزیابی این موارد مسیر برایتان روشن می‌شود و می‌دانید باید چه اقداماتی را انجام دهید.

انجام اقدامات لازم

منظور از اقدامات لازم یعنی خرید تجهیزات، آماده سازی محیط، استخدام تیم فنی و غیره.

آماده سازی نیرو انسانی

دانش آموزان و معلمان را در جریان هوشمند سازی مدارس قرار دهید تا با توجه به مهارت‌های خود به فکر پیشرفت و ارتقا باشند.

تولید محتوا، برگزاری کلاس‌ها و ارزشیابی از مراحل پایانی است که در مدارس هوشمند در نظر گرفته می‌شود.

نکته

هنگام خرید تجهیزات هوشمند سازی مدارس حتما با افراد متخصص و خبره در این حوزه مشورت کنید تا شما را برای انتخاب تجهیزات، انتخاب برند مناسب و غیره یاری دهند. به طور کلی برای خرید لوازم هوشمند سازی مدارس دقت کافی داشته باشید؛ زیرا این ابزارها به طور مستمر و در مدت زمان بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ پس حتما لوازم باکیفیت خریداری کنید.

در این حوزه می‌توانید از سایت‌های خدماتی و برخی سایت‌های تخصصی که در حوزه فروش تجهیزات هوشمند سازی مدارس فعالیت دارند کمک بگیرید.

هزینه هوشمند سازی یک کلاس درس چقدر است؟

هزینه هوشمند سازی یک کلاس درس متناسب با نوع متریال و برندهای مصرفی می‌تواند متفاوت باشد که این نکته در مورد قیمت هوشمند سازی ساختمان نیز صدق می‌کند. 

در مورد هزینه هوشمند سازی یک کلاس درس چندین نکته را در نظر داشته باشید:

متراژ مدرسه

 هر چقدر متراژ بیشتر باشد هزینه هوشمند سازی مدرسه نیز به همان نسبت بالاتر است.

تجهیزات

قیمت هوشمند سازی مدرسه متناسب با اینکه از تجهیزات سیمی یا بی سیم در مدرسه استفاده می‌کنید متفاوت است. گاهی برخی برندها به دلیل کیفیت بیشتر قیمت بالاتری دارند و در نتیجه شما با بررسی و در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای موجود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از جزئیات برخی تجهیزات همچون قیمت کیت هوشمند سازی مدارس می‌توانید از سایت‌های خدماتی یا فروشگاهی کمک بگیرید.

جمع بندی

حال که به مقایسه مدارس هوشمند و عادی پرداختیم احتمالا متوجه شده باشید که هوشمند سازی مدارس چیست و چرا به مدارس هوشمند نیاز داریم. هوشمند سازی آموزشی یک گام اساسی و نوین برای تربیت نیروی انسانی خلاق و متخصص است که آینده کشور را در دست دارند. هوشمند سازی مدارس در ایران لازم و ضروری است؛ چرا که دانش آموزان این مرز و بوم لیاقت بهره‌مندی از تمامی امکانات آموزشی و رفاهی را دارند. حال با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد شما ترجیح می‌دهید در مدرسه معمولی درس بخوانید یا مدرسه هوشمند؟

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?