تصویر آشپزخانه هوشمند سازی شده

آشپزخانه هوشمند

در عصر حاضر که تکنولوژی و اینترنت اشیا تمام زندگی انسان را احاطه کرده بعید است که تا به حال عبارت هوشمند سازی ساختمان به گوش‌تان نخورده باشد. طی این سال‌ها تقاضا برای هوشمند کردن خانه‌ها به صورت روزانه در حال افزایش است و صنعت ساختمان سازی به تسخیر این تکنولوژی درآمده است.

لازم به ذکر است یکی از عوامل اصلی در تکنولوژی خانه هوشمند تجهیزات و دستگاه‌های به کارگیری شده در ساخت خانه و نوع ارتباط بین آن‌هاست و از آن جایی که قلب هر خانه‌ای آشپزخانه است، اجرای فرآیند هوشمند کردن خانه بدون یک آشپزخانه هوشمند مدرن امری غیر ممکن است. در این مقاله با خانه هوشمند آیریک همراه باشید تا شما را با آشپزخانه هوشمند در ایران و به طور کلی هوشمند سازی آشپزخانه بیشتر آشنا کنیم.

قیمت هوشمند سازی ساختمان در مقابل امکانات بی‌نظیری که در اختیار ما قرار می‌گیرد بسیار ناچیز است.

آشپزخانه هوشمند مدرن چیست؟

احتمالا تا به اینجای کار هنوز به طور کامل با مفهوم آشپزخانه هوشمند آشنایی نداشته باشید؛ از این رو بحث را کمی برایتان بیشتر باز می‌کنیم.

این موضوع قابل انکار نیست که خانم‌های خانه دار بخش قابل توجهی از عمر خود را مشغول به کار درون آشپزخانه هستند. دشواری این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که آن خانم هم خانه دار باشد هم شاغل یا مادر. حتی تصور روبرو شدن با کوهی از کارهای تلنبار شده در آشپزخانه بعد از ساعات زیادی کار یا سر و کله زدن با فرزند کوچک خود، انسان را به سر حد خستگی می‌رساند.

اینجا درست همان جایی است که هوشمند سازی آشپزخانه به داد انسان می‌رسد.

تصویر smart kitchen

 

آشپزخانه هوشمند، قهرمان خانه!

خب حالا که با خواندن مطلب قبل تمام خستگی عالم در وجودتان جمع شد قرار است شما را با تکنولوژیی آشنا کنیم که گوشه چشمی به رویاهای هر خانم خانه داری دارد.

فرض کنید صبح که از خواب بلند می‌شوید قبل از ورود به آشپزخانه چای یا قهوه درست شده باشد، یا تصور کنید هنگامی که از محل کار به خانه برمی‌گردید، با ورود به خانه بوی غذا در مشامتان بپیچد و ببینید که ناهار حاضر و آماده است! حاضرم شرط ببندم با خواندن همین چند خط تمام خستگی مطالب قبلی از تن‌تان در شد.

تصویرسازی که بالا برایتان انجام دادیم تنها رویای شیرین یک خانم خانه دار نیست؛ زیرا اکنون از مرحله رویا گذر کرده و کاملا تحقق پیدا کرده است. آنچه که گفتیم مفهوم کلی آشپزخانه هوشمند است.

دیگر زمان آن رسیده است که آشپزخانه هوشمند برای شما کار کند نه شما برای آن. پس از این رو با نصب اپلیکیشن مناسب روی تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر خود می‌توانید تمام کارهایی که روزی وقت زیادی از شما می‌گرفت را تنها با چند لمس ساده انجام داده و از هر جایی که هستید کنترل و مدیریت آشپزخانه هوشمند خود را به دست بگیرید. همچنین می‌توانید توسط پنل‌های هوشمند برای آشپزخانه هوشمند خود سناریو تعریف کنید تا سر زمان خاصی کارهایی که برایش تعریف شده را انجام دهد.

خلاصه که دست بجنبانید و جای اینکه با سرچ در گوگل تنها به دنبال عکس آشپزخانه هوشمند باشید، با هوشمند کردن تجهیزات و وسایل آشپزخانه توسط تیم حرفه‌ای و باتجربه خانه هوشمند آیریک، آشپزخانه خود را هوشمند کنید و از آن یک قهرمان بسازید! قهرمانی که تابع دستورات شماست؛ با دستور شما دمای درون یخچال را کم و زیاد کرده، ماشین لباسشویی را روشن می‌کند تا لباس چرک‌ها را بشوید؛ سپس فر را برای پخت غذا روشن کرده و اگر لوله آب نشت کرد قبل از اینکه کار از کار بگذرد شما را مطلع می‌کند.

می‌بینید؟ زندگی با آشپزخانه هوشمند مدرن خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید کیف می‌دهد. 

تصویر آشپزخانه هوشمند

لوازم آشپزخانه هوشمند

یک آشپزخانه هوشمند بدون تجهیزات هوشمند معنی ندارد؛ از این رو مهم‌ترین گام در راستای هوشمند سازی آشپزخانه، هوشمند کردن وسایل و تجهیزات آن است؛ مثلا می‌توانید به جای اینکه کلی پول بابت تعویض لوازم آشپزخانه خود بپردازید، با پرداخت هزینه به مراتب کمتر، آن‌ها را هوشمند کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم آشپزخانه خود را هوشمند کنید، هم لوازم آشپزخانه‌تان را کمی نونوار کرده باشید. در ادامه شما را با تعدادی از لوازم آشپزخانه هوشمند آشنا می‌کنیم.

  • غذاساز و ماکروویو آشپزخانه هوشمند

با هوشمند کردن غذاساز و ماکروویو خانه خود می‌توانید از هر جایی که هستید مثل محل کار، نهار یا شام آماده کنید. سنسورهایی که درون غذاساز و ماکروویو هوشمند تعبیه می‌شوند این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید حتی با کیلومترها فاصله به وسیله تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر شخصی خود، آن‌ها را در مواقع نیاز روشن یا خاموش کنید یا برایشان سناریو تعریف کنید تا به طور خودکار و حتی بدون نیاز به کنترل آن‌ها از راه دور، در یک بازه زمانی روشن شده غذا را بپزند و سپس خاموش شوند.

  • یخچال آشپزخانه هوشمند

با یخچال هوشمند می‌توانید از راه دور به وسیله تلفن هوشمند خود یا تبلت، دمای درون یخچال را افزایش یا کاهش دهید. همچنین هنگامی که برای خرید بیرون می‌روید، می‌توانید با تلفن همراه خود تصویر داخل یخچال را به صورت آنلاین دریافت کنید تا به راحتی از محتویات درون آن آگاه شوید و بتوانید خرید کامل‌تری داشته باشید.

  • هود آشپزخانه هوشمند

هود هوشمند با مجهز شدن به انواع سنسورهای خانه هوشمند از قبیل سنسورهای حرارتی، صدا، تشخیص انواع بو مثل بوی غذا، بوی سوختگی، بوی دود و… نقش تاثیر گذاری در آشپزخانه هوشمند مدرن شما ایفا می‌کند. حتی شما لازم نیست برای روشن کردن هود هوشمند از ریموت کنترل استفاده کنید و می‌توانید به وسیله سنسور صدای موجود در هود آشپزخانه هوشمند، با گفتن یک عبارت مشخص هود را روشن یا خاموش کنید، یا مثل موارد قبلی برای آن سناریو مشخصی تعریف کنید. هود آشپزخانه هوشمند همچنین قادر است با جذب انواع گرد و خاک، ویروس‌ها، میکروب‌ها و ذرات نامطلوب موجود در هوا، هوای محیط آشپزخانه را تصفیه کند. علاوه بر این، در صورتی که غذای روی گاز در حال سوختن باشد، هود هوشمند به دلیل داشتن سنسورهای متنوعی که در ابتدای این بخش ذکر شد، قادر است با فعال کردن صدای آلارم، زنگ یا فرستادن پیامی برایتان شما را مطلع کند تا با اقدام سریع از وقوع حادثه جلوگیری شود.

  • اهرم آشپزخانه هوشمند

اهرم یا شیر آشپزخانه هوشمند یکی دیگر از لوازم آشپزخانه هوشمند است. با نصب این اهرم به شیر آشپزخانه هوشمند، مانند شیر آب یا گاز می‌توانید به صورت مداوم آن‌ها را از لحاظ سالم بودن بدنه تحت کنترل داشته باشید و در صورتی که این شیرها دچار نشتی شدند، قبل از وارد شدن خسارات جانی و مالی آن را رفع کنید.

  • کابینت آشپزخانه هوشمند

شاید عبارت کابینت هوشمند کمی برایتان عجیب باشد؛ اما واقعا چنین کابینتی وجود دارد. با کابینت هوشمند می‌توانید قبل از اینکه وارد آشپزخانه شوید، با تلفن همراه خود کابینت مورد نظرتان را از راه دور باز کنید.

  • نورپردازی در آشپزخانه هوشمند

نورپردازی بخش مهم هر خانه است و آشپزخانه هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیست. با یک نورپردازی اصولی می‌توانید یک محیط با نشاط در آشپزخانه هوشمند خود ایجاد کنید. در یک آشپزخانه هوشمند با وجود سنسورهای روشنایی که به حرکت انسان حساس هستند، با ورود به آشپزخانه و بدون کوچک‌ترین حرکت اضافی چراغ‌ها روشن می‌شوند. همچنین با لمس گزینه آشپزخانه روی اپلیکیشن مربوط در تلفن همراه یا تبلت خواهید دید که حداکثر نور لازم روی سینک و گاز متمرکز می‌شود، حالت پرده‌ها به گونه‌ای تغییر می‌کند که تابش نور آفتاب به شکل نیاز تنظیم شود.

ایمنی بیشتر، با آشپزخانه هوشمند مدرن

نکته‌ای که ممکن است تا اینجای مقاله متوجه آن شده باشید، افزایش سطح امنیت خانه، خودتان و سایر اعضای خانواده با هوشمند کردن آشپزخانه است. اهرم‌های هوشمندی که به شیرهای آب و گاز نصب می‌شوند با اطلاع رسانی نشتی‌های احتمالی از بروز خسارات مالی و جانی جلوگیری می‌کنند. همچنین در محیط آشپزخانه هوشمند، سنسور تشخیص نشت گاز قرار دارد که به صورت پیش فرض اطلاعاتی راجع به میزان غلظت گازها درون محیط آشپزخانه برایش تعریف شده است؛ از این رو در صورتی که به علت نشتی یا مشکلاتی از این قبیل غلظت گازها از حالت استاندارد خارج شود، این سنسورها با فعال کردن آلارم و ارسال پیام شما را خبر خواهند کرد. علاوه بر این آشپزخانه هوشمند با مجهز بودن به انواع سنسورها و تجهیزات تشخیص بو و صدا و دود، در صورت بروز حوادث رایجی مثل سوختن غذا، آتش گرفتن قابلمه و… سریعا آن‌ها را تشخیص داده و به اجاق گاز یا وسیله‌ای که منشا مشکل است فرمان خاموشی صادر می‌کند.

یک مزیت دیگر آشپزخانه هوشمند شامل حال مادران و در راستای تامین امنیت کودکان آن‌ها است. در آشپزخانه هوشمند شما می‌توانید برای اجاق گاز، وسایل برقی و هر وسیله‌ای که ممکن است برای فرزندتان خطر ساز باشد فرمانی تعریف کنید که طی آن، لوازم مذکور از کار بیفتند و فقط با اجازه شما روشن شوند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?