تصویر سیستم امنیتی خانه هوشمند

سیستم امنیتی خانه هوشمند

هوشمند سازی ساختمان یکی از بهترین تکنولوژی‌هایی است که امروزه در اختیار ما قرار گرفته است.

برای پاسخ به این سوال که امنیت هوشمند چیست باید بگوییم امنیت هوشمند به معنی ایجاد محیطی امن و حفاظت از خانه و اجزای آن به کمک روش‌های نوین و پیچیده است که اکثرا با استفاده از تلفن همراه قابل کنترل هستند و درصد خطای کمی دارند. 

در واقع امنیت خانه هوشمند شبکه‌هایی از دستگاه‌های الکترونیکی یکپارچه است که با یک صفحه کنترل مرکزی، برای محافظت در برابر سارقان و سایر مزاحمان احتمالی کار می‌کند.

خانه هوشمند آیریک با سال‌ها تجربه در حوزه پیاده سازی امنیت در خانه های هوشمند می‌تواند شما را در زمینه ایمن سازی محل کار و منزل‌تان یاری دهد. در رابطه با قیمت هوشمند سازی ساختمان نیز باید بگوییم در مقایسه با امکاناتی در اختیار ما قرار می‌گیرد بسیار ناچیز است.

 

ویژگی‌های سیستم امنیتی خانه هوشمند

سیستم‌های امنیتی به طور کلی دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که بر یک پایه و اصول قرار دارند تا بتوانند امنیت و حفاظت منزل را برقرار کنند که به بخشی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های سیستم امنیتی خانه هوشمند این است که سیستم باید ساده باشد تا کاربر بتواند به راحتی با آن کار کند و آن را تنظیم کند همینطور سیستم باید به صورتی باشد که بتوان از راه دور با تلفن همراه آن را کنترل کرد. سیستم امنیتی خانه هوشمند باید سنسورهای حساس و دقیق داشته باشد تا به هنگام خطر سریعا واکنش نشان دهد. علاوه بر داشتن سنسور حساس باید دارای صدا با کیفیت بالا باشد، ویژگی دیگری که باید داشته باشد این است که دوربین‌های سیستم امنیتی خانه هوشمند باید میان دید وسیعی داشته باشد و بتواند نقاط دور را به طور واضح تصاویر را ضبط و ذخیره کند.

 

اجزای سیستم امنیتی خانه هوشمند

سیستم امنیتی خانه هوشمند با انواع سنسورهای نصب شده در منزل ارتباط برقرار می‌کند و اگر ناگهان در یا پنجره تحت نظارت باز شود، مدار امنیتی شکسته می‌شود و صفحه کنترل این نکته را به عنوان نقض یک منطقه امن تفسیر می‌کند. زنگ هشدار با دسیبل بالا به صدا در می‌آید و در بیشتر موارد از طریق زنگ هشدار به طور خودکار به سیستم مرکزی اطلاع داده می‌شود. در واقع امنیت خانه های هوشمند در گرو بکارگیری تجهیزات و امکانات با کیفیت است.

  •  کنترل پنل

کنترل پنل، کامپیوتری است که سیستم‌های امنیتی را مسلح و خلع سلاح می‌کند، با هر یک از قطعات نصب شده ارتباط برقرار می‌کند، هنگام شکستن یک منطقه امنیتی زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و به افراد ساکن در منزل هشدار می‌دهد. کنترل پنل از جمله تجهیزاتی است که وظیفه مهمی برای برقراری امنیت در خانه هوشمند به عهده دارد.

  • سنسورهای در و پنجره

سنسورهای در و پنجره شامل دو قسمت هستند که در مجاورت یکدیگر نصب شده‌اند. وقتی یک در یا پنجره بسته می‌شود، دو قسمت سنسور به هم متصل می‌شوند و یک مدار امنیتی ایجاد می‌کنند.

  • سنسورهای حرکت

این سنسور معمولاً برای محافظت از اتاق‌های حاوی اشیاء گرانبها و همچنین مناطقی که در خانه‌های بزرگ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، نصب می‌شود.

  • دوربین‌های امنیتی

دوربین‌های نظارتی که به دو صورت سیم دار و بی سیم موجود هستند، می‌توانند به روش‌های مختلف به عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی خانه هوشمند مورد استفاده قرار گیرند.

  • آژیر یا دزدگیر با دسیبل بالا

صدای آژیر آنقدر بلند است که همسایه‌ها بتوانند بشنوند، زنگ هشدار امنیتی اهداف مختلفی دارد. ابتدا به افراد داخل خانه هشدار می‌دهد که مشکلی رخ داده است و در عین حال همسایگان نزدیک را نیز از وضعیت مطلع کنند.

سایر اجزا عبارتند از:

  • برچسب حیاط و برچسب پنجره
  • جستجوی Dark Expand
  • بازی نور

 

انواع سیستم های امنیتی هوشمند

سیستم‌ های امنیتی هوشمند انواع مختلفی دارد. این سیستم‌ها کاربردهای متنوعی دارند و هر کسی متناسب با نیاز و موقعیت، آن‌ها را به کار می‌برد. در ادامه به چند مورد از بهترین سیستم امنیتی منزل اشاره می‌کنیم. بکارگیری انواع سیستم‌ امنیتی و پروتکل خانه هوشمند منزل شما را برای داشتن خانه‌ای ایمن و پر از آرامش یاری می‌دهد.

تصویر امنیت هوشمند

  • زنگ درهای هوشمند 

زنگ‌های هوشمند به تنهایی می‌تواند قفل درب شما را ببندد و بدون کلید آن را باز کند. اکثر آن‌ها شامل تلفن‌های مجهز به تلفن داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد مستقیماً با افرادی که جلوی در هستند صحبت کنید. بسیاری از آن‌ها همچنین دارای دوربین‌های یکپارچه هستند؛ بنابراین شما می‌توانید ببینید چه کسی پشت در خانه است. کلید زنگ هوشمند دارای تمام قابلیت‌هایی هستند که از یک مخابره داخلی می‌خواهید و در عین حال با سیستم اتوماسیون خانگی خود ادغام شده و به شما امکان می‌دهد هشدارهای لازم را دریافت کنید.

  • روشنایی هوشمند

روشنایی هوشمند به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از راه دور و به کمک تلفن همراه خود میزان روشنایی منزل یا محل کار خود را تنظیم کنید و برنامه مشخصی را برای روشنایی یا خاموشی لوستر و سایر لامپ‌ها در نظر بگیرید.

  • قفل‌های هوشمند 

شما می‌توانید درب ورودی را با قفل هوشمند باز کنید. بسیاری از قفل‌های هوشمند حتی می‌توانند با درها و قفل‌های موجود شما کار کنند؛  به این معنی که نیازی به تعویض آن‌ها نخواهید داشت. با این وجود، ما هنوز توصیه می‌کنیم که تمام نصب و راه اندازی فناوری هوشمند را به متخصصان آیریک واگذار کنید.

  • دوربین‌های امنیتی هوشمند

سیستم امنیتی دوربین مدار بسته ویژگی‌ها و امکاناتی ارائه می‌دهد که بسیار جلوتر از دوربین‌های امنیتی قدیمی است. اگر به دنبال دوربین‌های پیشرفته‌ای هستید که بتواند با وضوح بالا فیلم برداری کند، تفاوت بین انواع حرکت را تشخیص دهد و همچنین دید در شب داشته باشد، دوربین‌های امنیتی هوشمند امروزی، همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

 

بهترین سیستم امنیتی هوشمند

قطعا همه ما هنگام خرید سیستم امنیتی منزل به دنبال پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی هوشمند هستیم؛ چرا که هدف ما از این خرید تامین امنیت در خانه هوشمند است و به همین دلیل سعی می‌کنیم با ظرافت و سختگیری تمام انواع سیستم امنیتی هوشمند را بشناسیم، کاربرد و مزایای سیستم های امنیتی هوشمند را بررسی کنیم، معایب هر برند را تجزیه و تحلیل کنیم و در انتها بهترین خرید را داشته باشیم.

در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم هنگام خرید سیستم امنیتی منزل به چه نکاتی توجه داشته باشید.

  • وظیفه اصلی سیستم امنیتی هوشمند منزل شما، محافظت در برابر خطرات احتمالی است؛ به همین دلیل باید سیستمی را انتخاب کنید که از حساسیت بالایی برخوردار باشد تا با کوچک‌ترین اتفاقات امنیت خانه هوشمند شما را تامین کند.
  • یک سیستم امنیتی خوب باید از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و جدید‌ترین اجزا تشکیل شود تا شما بتوانید از حداکثر خدمات آن بهره مند شوید.
  • سیستم امنیتی خانه شما باید طیف وسیعی از امکانات و خدمات را شامل شود تا بتوانید در محیط‌های مختلف از آن استفاده کنید.

نکته: جدیدترین سیستم‌های امنیتی، امکانات و مزایای بیشتری دارد؛ در نتیجه اگر امکان خرید به روزترین سیستم امنیتی هوشمند منزل را دارید تعلل نکنید و حتما از آخرین سیستم امنیتی بهره مند شوید.

 

شرکت سیستم‌های امنیتی و حفاظتی

اگر شما هم هنگام خرید سیستم امنیتی منزل با این چالش روبرو هستید که با کمک کدام شرکت امنیت سیستم هوشمند خانه خود را تامین کنید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

یک شرکت معتبر که رزومه کاری موفقی دارد، امکانات بسیاری به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید متناسب با بودجه و انتظارات خود بهترین محصول را خریداری کنید و از بین انواع سیستم‌های امنیتی و حفاظتی بهترین گزینه را انتخاب کنید. ضمن اینکه با ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت، خیال شما را از بابت اصالت و کیفیت محصولات آسوده می‌کند.

 

خدمات امنیت منزل هوشمند

سیستم‌های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. استفاده از این خدمات مزایای بسیاری را برای ما به همراه دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2009 با توجه به افزایش سیستم‌های امنیتی و حفاظتی میزان سرقت به صورت قابل توجهی کاهش یافته است. در نتیجه استفاده از سیستم امنیتی خانه هوشمند ضمن محافظت از خانه و محل کار شما میزان امنیت در خانه هوشمند را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه چند مورد از دیگر خدمات امنیت خانه هوشمند و مزایای آن را معرفی می‌کنیم.

  • کاهش میزان جرائم
  • امکان دسترسی از راه دور
  • نظارت بر رفتار فرزندان
  • اطلاع رسانی درباره احتراق یا نشت گاز
  • مدیریت مصرف انرژی
  • تامین امنیت و آسایش
  • تامین امنیت خانه های هوشمند
     

    جمع بندی

    امنیت خانه های هوشمند یکی از مباحثی است که امروزه کارشناسان و مهندسین این حوزه با تمام توان به روی آن تمرکز کرده‌اند تا بتوانند با کمک تجهیزات و امکانات مختلف امنیت در خانه هوشمند را برقرار سازند؛ از طرفی همواره انسان تلاش کرده است تا بتواند امنیت و آسایش را برای خود فراهم کند و برقراری امنیت در خانه های هوشمند دقیقا همان چیزی است که آسایش افراد را تامین می‌کند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?