تصویر خانه هوشمند

نصب خانه هوشمند

خانه هوشمند، خانه‌ای است که می‌توانید از راه دور با اتصال به اینترنت و با کمک تلفن همراه تجهیزات، ترموستات، چراغ، کولر و همچنین عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و سینمای خانگی را کنترل کنید. خانه‌های هوشمند را می‌توان از طریق سیم کشی یا سیستم‌های بی سیم راه اندازی، و راحتی و صرفه جویی در هزینه‌ها را برای صاحبان خانه فراهم کرد. خانه هوشمند آیریک با سال‌ها تجربه در زمینه تولید وسایل هوشمند و پیاده سازی پروژه‌های مختلف، مفتخر است شما عزیزان را در این حوزه یاری دهد. تصویر مزایا خانه هوشمند

نحوه نصب سیستم هوشمند خانه

نصب خانه هوشمند بدین معنی است که شما محل کار یا خانه خود را به لوازم و تجهیزات هوشمند سازی ساختمان مجهز کنید. برای نصب خانه هوشمند باید مراحل زیر را به دقت پشت سر بگذارید. 
  • در وهله اول باید مفهوم BMS را خوب درک کنید؛ زیرا برای اینکه بتوانید در نصب خانه هوشمند موفق باشید نیاز دارید این مفهوم و زیر شاخه‌های آن را بشناسید و اجرا کنید.
BMS یا Building management system به معنی مجموعه‌ای از سخت افزارها و نرم افزارها است که هدف آن کنترل قسمت‌های مهم و حیاتی ساختمان است.
  • آشنایی با برق هوشمند و پیاده سازی سیم کشی هوشمند و یا نصب تجهیزات بی سیم یکی دیگر از مراحلی است که علاوه بر مهم بودن بسیار حساس است.
  • ایجاد هماهنگی و متصل کردن اجزای سیستم هوشمند سازی ساختمان همچون سیستم روشنایی هوشمند، سیستم سرمایش و گرمایش، پرده برقی و غیره از جمله مراحل ابتدایی است که به تدریج شما را با مفهوم خانه هوشمند آشنا می‌کند.
  • عیب یابی سیستم هوشمند سازی ساختمان راهی است که شما به کمک آن می‌توانید عملکرد تجهیزات خود را ارتقا دهید.
  • نصب کلیدهای هوشمند: با نصب کلید هوشمند کولر آبی و کلید زنگ هوشمند، کلید پرده هوشمند و غیره لذت استفاده از لوازم هوشمند را حس کنید.
نصب سیستم هوشمند خانه، میزان قابل توجهی از استرس‌ها و نگرانی‌های شما را رفع می‌کند، اگر منزل یا محل کار شما به تجهیزات هوشمند مجهز باشد دیگر لازم نیست نگران باشید که آیا در را قفل کردید؟ منبع گاز را قطع کردید؟  این فناوری با کمک تلفن همراه هر آنچه که در نظر دارید را کنترل می‌کند. آموزش نصب سیستم هوشمند ساختمان برای کسانی که از این فناوری استفاده می‌کنند ضروری است؛ زیرا باید امکانات و قابلیت‌های تکنولوژی خانه هوشمند را بدانید تا بتوانید از خدمات بی‌نظیر آن استفاده کنید. در هنگام نصب خانه هوشمند حتما محیط‌هایی همچون آشپزخانه هوشمند را در نظر داشته باشید؛ زیرا هوشمند سازی این مناطق ضمن جلوگیری از خطرات احتمالی موجبات آسایش و آرامش شما را فراهم می‌کند. تصویر نصب خانه هوشمند

نصب تجهیزات خانه هوشمند

همان طور که در ابتدا گفته شد مقصود از نصب خانه هوشمند همان نصب تجهیزات خانه هوشمند است. یک خانه هوشمند استاندارد تجهیزات متنوعی دارد، همچون کلیدهای هوشمند، عملگرها، پنل‌های هوشمند و … . نصب هر کدام از این تجهیزات متفاوت است و اگر صحیح نصب نشود قطعا در عملکرد آن تاثیر دارد و در برخی موارد شاید خسارات بسیاری به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، تصور کنید نصب دزدگیر خانه هوشمند شما به درستی انجام نشده و زمانی که شما خارج از منزل هستید و سارقی به خانه یا محل کار شما وارد می‌شود، سیستم به شما اطلاع نمی‌دهد و شما نمی‌توانید تدابیر امنیتی لازم را اجرا کنید.  برای اینکه از این قبیل مشکلات رخ ندهد حتما نصب تجهیزات خانه هوشمند را به یک تیم حرفه‌ای و ماهر بسپارید.  

آموزش نصب خانه هوشمند

تصویر آموزش نصب خانه هوشمند برای نصب سیستم هوشمند ساختمان نیاز به یک آموزش جامع و کامل دارید. نصب تجهیزات خانه هوشمند به این دلیل که تخصصی است و نیاز به مهارت و دانش فنی دارد باید توسط متخصصین و افراد ماهر صورت بگیرد. یک خانه هوشمند از تجهیزات متنوعی تشکیل شده است که نصب هر کدام از آن‌ها متفاوت است. در خانه‌های هوشمند چندین عملگر، ماژول، کلید و غیره به کار رفته است که هر کدام از آن‌ها نقش مهمی در هوشمند سازی ساختمان دارند؛ در نتیجه باید بدون نقص انجام شوند. آموزش نصب سیستم خانه‌های هوشمند شاید برای افراد مبتدی کمی سنگین به نظر برسد؛ زیرا باید با اصول سیم کشی، تجهیزات بی‌ سیم، اتصال و ایمن سازی آشنا شوند و آن‌ها را بدون نقص انجام دهند. هر گونه اشتباهی در نصب خانه هوشمند می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود آورد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود حتما قبل از آموزش نصب سیستم خانه‌های هوشمند با متخصصین این حوزه مشورت کنید و بررسی کنید که آیا شما می‌توانید مسئولیت هوشمند سازی ساختمان را بپذیرید یا نه؟ در آخر برای جمع بندی این مبحث خوب است بدانید که ورود به این حوزه بدون آموزش نصب هوشمند سازی ساختمان امکان پذیر نیست و بدون اطلاع از طریقه نصب هوشمند ساختمان شما نمی‌توانید هیچ کاری را پیش ببرید؛ پس سعی کنید از ابتدا اصولی و بر اساس استانداردها به این حوزه وارد شوید. نکته: احتمالا در حین آموزش با عنوان‌هایی همچون آموزش رایگان هوشمند سازی ساختمان روبرو می‌شوید. مباحثی که در این حوزه آموزش داده می‌شود کاملا تخصصی و نیازمند دانش کافی است؛ پس انتظار می‌رود هر مدرسی برای برگزاری کلاس‌های خود مبلغی را دریافت کند؛ اما اگر با این موارد مواجه شدید، حتما کیفیت کلاس‌ها و مواد آموزشی را بررسی کنید.  

سیم کشی برق خانه هوشمند

یکی از مراحل نصب خانه هوشمند سیم کشی برق است. روش سیم کشی برق ساختمان در سیستم هوشمند نیز مانند سیم کشی برق به شیوه سنتی است؛ با این تفاوت که قبل از شروع مرحله سیم کشی برق هوشمند، باید نقشه اتوکد ساختمان را در اختیار متخصصین مربوط به شرکت قرار دهید تا با توجه به ویژگی‌های بنا، طراحی‌های لازم انجام دهند. در سیم کشی برق خانه هوشمند همه سر سیم‌ها به جای انتقال به کلید‌ها به ماژول‌های مربوطه که در سر راه قطعات قرار گرفته‌اند، انتقال پیدا می‌کند و کلیه اتصالات در تابلو انجام می‌گیرد. بر همین اساس، میزان سیم‌های مصرفی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. در سیم کشی برق هوشمند به جای جعبه فیوز از تابلوهای برق مخصوص (شبیه تابلوهای برق قدرت) که در داخل دیوار و عموما در ورودی ساختمان نصب می‌شود، استفاده می‌گردد. تصویر خانه هوشمند سازی شده

قیمت نصب سیستم هوشمند ساختمان

قیمت هوشمند سازی ساختمان یکی از فاکتورهایی است که همیشه مورد توجه کاربران است. قیمت نصب سیستم هوشمند ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار، بی‌ سیم یا سیمی بودن تجهیزات است. از آنجایی که استفاده از تجهیزات سیمی نیازمند تابلو برق و کابل است کمی نسبت به بی‌سیم گران‌تر است. متراژ ساختمان یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت نصب سیستم هوشمند ساختمان تاثیر گذار است و در آخر نقشه ساختمان و نوع تجهیزات مصرفی می‌تواند بر قیمت نصب سیستم هوشمند ساختمان تاثیر بگذارد.

سوالات متداول

توپولوژی شبکه تجهیزات سیمی آیریک مبتنی بر شبکه باس است؛ یعنی در آن تمامی قطعات و وسایل بر روی یک شبکه خطی قرار می‌گیرند. یک سیم شبکه که شیلد داشته باشد برای تمام شبکه‌های باسی به خوبی عمل می‌کند و از نویزهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

متراژ ساختمان یک عامل تعیین کننده قیمت است؛ چرا که هرچه متراژ بیشتر باشد قطعا به تجهیزات و زمان بیشتری برای نصب نیاز داریم.

بله، نصب تجهیزات خانه هوشمند به دلیل این که امری تخصصی است نیاز به مهارت بالا و دانش فنی دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?