تصویر مدیریت انرژی در خانه هوشمند

مدیریت انرژی در خانه هوشمند

امروزه بحث انرژی از مباحث مهمی است که باید قبل از هوشمند سازی ساختمان به آن توجه کرد به خصوص که با گسترش کارخانه‌ها و تولیدات، مصرف انرژی بیش از پیش شده است. مدیریت مصرف انرژی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در عصر جدید انجام پذیرد. در این موقعیت با هوشمندسازی ساختمان می‌توانیم به راحتی به مدیریت انرژی در خانه‌ها بپردازیم. آیریک با فراهم کردن محصولات خانه هوشمند توانسته در این مسیر همراه شما باشد؛ همچنین که برای تجهیزات هوشمند خود 2 سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید با خیال آسوده تصمیم بگیرید و خرید خود را انجام دهید.

 

بهترین اقدام برای مدیریت انرژی در ساختمان هوشمند

اولین گام برای اینکه به مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌های هوشمند بپردازیم و بتوانیم این مدیریت را به بهترین شکل انجام دهیم هوشمند سازی ساختمان است؛ به این علت که با خانه هوشمند می‌توانیم تمامی انرژی مصرفی در خانه و ساختمان را در دسترس داشته باشیم و از راه دور کنترل کنیم. ناگفته نماند که فرهنگ سازی‌های زیادی در جهت بهینه سازی و بهبود مصرف انرژی انجام شده است. هوشمند سازی ساختمان و خانه مزایایی را برای شما به همراه دارد. یکی از این مزایا کاهش مصرف انرژی در مدت زمان طولانی است؛ از این جهت که مصارف ناخواسته را می‌توانیم حذف کنیم. یکی دیگر از مزایای هوشمند سازی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری است؛ به این علت که طول عمر تجهیزات از طریق هوشمند سازی بیشتر می‌شود. از طریق هوشمند سازی ساختمان می‌توان میزان دقیق مصرفی هر منابع را مشاهده کرد و تنظیم کرد که از کدام منابع به چه مقدار استفاده شود. از فوایدی دیگری که هوشمند سازی خانه برای مدیریت انرژی در خانه هوشمند برای شما به همراه دارد اعلام آلارم هشدار دهنده و کنترل از راه دور است که این مزیت از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به ما در مدیریت انرژی در خانه‌های هوشمند کمک شایانی کند. شاید قیمت هوشمند سازی ساختمان برای برخی افراد بالا باشد؛ اما باید در نظر بگیرید با یکبار هزینه کردن می‌توانید در طولانی مدت از هزینه‌های اضافی و پرداخت مبالغی که بیهوده صرف مصرف انرژی شده است جلوگیری کنید.

تصویر لوگو مدیریت انرژی

مدیریت انرژی در خانه هوشمند به چه معنا است؟

به طور کلی مدیریت مصرف انرژِی به مجموعه‌ای از اقداماتی گفته می‌شود که برای جلوگیری مصرف بیهوده انرژی انجام می‌شود که از روش‌های مختلفی این مدیریت انجام پذیر است. برخی از افراد به درستی از منابع استفاده می‌کنند و همیشه حواسشان به مصرف برق، گاز و آب را انجام می‌دهند؛ اما در نظر بگیرید هر چند به مصرف آن‌ها دقت کنید گاهی ممکن است فراموش کنید که یکی از منابع در حال مصرف بیهوده است. برخی از افراد برای مدیریت مصرف انرژی وسایل قدیمی که مصرف بیشتری دارند را وسایل کم مصرف تعویض می‌کنن و این طریق به مدیریت مصرف انرژی خانه می‌پردازند. در این بین گروه سومی وجود دارد که با هوشمند کردن تمامی وسایل خانه مانند برق‌ها، گازها، شیرهای آب و…. مصرف انرژی را مدیریت می‌کند؛ به این صورت که با تمامی این تجهیزات می‌توانند از مصرف انرژی بیهوده جلوگیری کنند. مدیریت انرژی خانه هوشمند توسط این تجهیزات به بهترین نحو انجام می‌پذیرد. شما می‌توانید مصارف بیهوده انرژی منزل خود را از راه دور نیز کنترل کنید؛ به طور مثال اگر از خانه بیرون رفته‌اید و فراموش کرده‌اید که برق‌های منزل را خاموش کنید، می‌توانید از طریق این تجهیزات که به موبایل شما متصل است برق را خاموش کنید. با استفاده از تجهیزات آیریک می‌توانید تمامی وسایل منزل خود را هوشمند کنید و به بهترین نحو به مدیریت انرژی ساختمان‌های هوشمند بپردازید. در ضمن در نظر داشته باشید که آیریک برای تجهیزات خود 2 سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش در نظر گرفته است تا شما بتوانید با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید.

 

مدیریت انرژی در خانه هوشمند از چه طریقی امکان پذیر است؟

روش‌های مدیریت مصرف انرژی متفاوت است و می‌توان از تجهیزات آیریک به همین منظور استفاده کرد که ما در ادامه به برخی از این تجهیزات که در راستا مدیریت انرژی در خانه هوشمند می‌توان استفاده کرد اشاره می‌کنیم. 

تصویر نحوه مدیریت انرژی در خانه

آبیاری هوشمند

از این سیستم می‌توان برای جلوگیری از هدر رفتن آب اضافی هنگام آبیاری گیاهان استفاده کرد. به این صورت که هر گیاه متناسب با نیازش به آب که شما بر روی سیستم تنظیم کرده‌اید آبیاری می‌شود.

 

برق هوشمند

با هوشمند کردن سیستم برق و روشنایی خانه از مصرف بیهوده برق جلوگیری می‌شود؛ از این جهت که می‌توانید برق منزل را به صورت خودکار تنظیم کنید تا در صورت نبود فردی در آن فضا برق آن قسمت خاموش شود یا هنگامی که از خانه خارج شدید و برق خانه را خاموش نکردید، می‌توانید از طریق سیستم‌های هوشمندی که تنظیم کرده‌اید، به برق منزل دسترسی پیدا کنید و آن را خاموش کنید.

 

گرمایش و سرمایش هوشمند

با هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند از اتلاف انرژی به میزان چشمگیری جلوگیری می‌شود؛ از این جهت که می‌توانید از راه دور به کم یا زیاد کردن این سیستم بپردازید یا آن را خاموش کنید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?