تصویر تفاوت خانه هوشمند و سنتی

تفاوت خانه هوشمند و سنتی

تفاوت خانه هوشمند با خانه سنتی همچون تفاوت روز و شب است. برای درک بیشتر این تمایز به مثال‌های زیر توجه کنید.

خانه‌ای را تصور کنید که تلویزیون را باید به‌ صورت دستی روشن کنید، خودتان باید پنجره‌ها را ببندید و شخصا باید چراغ‌ها را خاموش کنید، برای اطمینان از بسته بودن درب و شیر گاز باید مسافتی را از محل کار به سمت منزل طی کنید، برای ایجاد امنیت محل زندگی‌تان باید از قفل‌های بزرگ کمک بگیرید و پس از دزدی از محل کار هیچ چاره‌ای ندارید جز افسوس و غیره. اینجاست که تفاوت خانه هوشمند و سنتی نمایان می‌شود.

مواردی که گفته شد امکانات یک خانه سنتی است که هنوز هم اکثر افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند، حال خانه‌ای را تصور کنید که همه امور و امکاناتش به وسیله چند کلیک از طریق تلفن همراه مدیریت و کنترل می‌شود. تجهیزات هوشمند سازی ساختمان علاوه بر اینکه آرامش و امنیت شما را تامین می‌کنند، در صرفه جویی و مدیریت زمان نیز موثر هستند.

خانه هوشمند آیریک با سال‌ها تجربه در زمینه سیستم‌های هوشمند خدمات، اتوماسیون، اینترنت اشیا و غیره فعالیت دارد و می‌تواند با بهترین کیفیت خدمات مورد نظر شما را پیاده‌سازی کند.

تصویر خانه هوشمند

خانه هوشمند نسبت به خانه سنتی چه امکاناتی دارد؟

برای اینکه بیشتر با تفاوت خانه هوشمند و سنتی آشنا شوید بهتر است در ابتدا با برخی امکاناتی که در خانه هوشمند وجود دارد که در خانه‌های سنتی نیست، آشنا شوید. هوشمند سازی ساختمان مزایای بسیاری دارد و امکانات فراوانی در اختیار افراد قرار می‌دهد. به طور کلی هر چقدر بتوانیم فعالیت‌های خود را به صورت خودکار انجام دهیم امنیت و آرامش بیشتری داریم و یکی از مهم‌ترین تفاوت خانه هوشمند و سنتی نیز همین است. در ادامه به بررسی اجمالی مزایای خانه هوشمند نسبت به خانه سنتی می‌پردازیم.

امنیت هوشمند در مقابل قفل‌های سنتی

بزرگ‌ترین تفاوت خانه هوشمند با سنتی در امنیت آن است. سیستم امنیتی خانه هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که اگر درب خانه یا پارکینگ به صورتی ناگهانی باز شود از طریق تلفن همراه به شما اطلاع داده می‌شود؛ همچنین رخنه امنیتی به وسیله دوربین‌های مدار بسته و یا آژیرهای هوشمند به شما یا پلیس اطلاع داده می‌شود تا شما اقدامات لازم را انجام دهید؛ علاوه بر این شما در هر زمان و هر مکانی می‌توانید از باز و بسته بودن در و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده هر مشکلی با چند کلیک آن را رفع کنید تا از خطرات احتمالی همچون سرقت جلوگیری شود؛ این در حالیست که در خانه‌های سنتی شما بعد از وقوع هر اتفاقاتی، تازه زمانی مطلع می‌شوید که کار از کار گذشته است.

سرمایش و گرمایش هوشمند در مقابل بخاری و شومینه 

یکی دیگر از سری تفاوت خانه هوشمند و سنتی این است که در خانه سنتی کنترل و مدیریت دما به صورت دستی انجام می‌شود. زمانی که شما وارد منزل می‌شوید باید برای روشن یا خاموش کردن آن اقدام کنید. همچنین دما در تمام مناطق خانه یکسان است؛ اما در خانه هوشمند شما می‌توانید به کمک تلفن همراه خود میزان دمای محیط را تنظیم کنید و حتی می‌توانید قبل از رسیدن به محل کار یا منزل سیستم سرمایش و گرمایش خانه هوشمند را روشن کنید تا در هنگام ورود دمای محیط به حالت ایده‌آل رسیده باشد یا حتی می‌توانید انتخاب کنید که در یک اتاق دما 16 درجه و در اتاق دیگر دما 24 درجه باشد. این امکانات می‌تواند به طور قابل توجهی در مصرف انرژی و هزینه‌های جاری تاثیرگذار باشد.

روشنایی هوشمند در مقابل چراغ‌های سنتی

سیستم روشنایی هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که حتی زمانی که در منزل حضور ندارید روشن یا خاموش بودن چراغ‌ها را کنترل کنید و برای سیستم سناریویی تعیین کنید که هنگام ورود به منزل چراغ‌ها روشن شود یا اگر روز است چراغ‌ها خاموش بمانند؛ این در حالیست که در سیستم سنتی اگر هنگام خروج از منزل سهوا چراغ‌ها روشن ماندند تا زمان بازگشت هیچ کنترلی روی آن‌ها ندارید؛ در این بین انرژی از دست رفته و هزینه‌های اضافی متحمل شده را نیز در نظر بگیرید.

برخی دیگر از امکانات خانه هوشمند که در خانه‌های سنتی از آن‌ها محروم هستیم عبارتند از: پریز برق هوشمند، پرده هوشمند، آسانسور هوشمند، سیستم آبیاری هوشمند، سیستم اعلام سرقت، سیستم حریق هوشمند و غیره.

تصویر مزایای خانه هوشمند

خانه هوشمند در مقابل خانه سنتی چه مزایایی دارد؟

به کمک نکاتی که تاکنون گفته شد با مزایای خانه هوشمند آشنا شدید؛ اما مزایای خانه هوشمند نسبت به خانه سنتی تنها به این موارد ختم نمی‌شود و دنیای متنوع و وسیعی دارد که هر چقدر بیشتر در آن جستجو می‌کنیم با موارد جذاب‌تر و شگفت انگیزتر مواجه می‌شویم. به طور کلی اگر از مزایای ظاهری خانه هوشمند گذر کنیم فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بهینه‌ سازی مصرف انرژی
  • صرفه‌ جویی در هزینه‌های جاری
  • مدیریت زمان
  • کنترل منزل و محل کار در هر زمان و مکان
  • تعریف سناریو دلخواه متناسب با موقعیت

تبدیل یک خانه سنتی به خانه هوشمند چقدر هزینه دارد؟

تبدیل خانه سنتی به خانه هوشمند هزینه‌هایی به همراه دارد که معمولا در وهله اول آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهید. برای تبدیل خانه سنتی به خانه هوشمند باید چند نکته را در نظر بگیرید.

اولین نکته متراژ ساختمان است. هر چقدر متراژ منزل شما بیشتر باشد قطعا قیمت هوشمند سازی ساختمان آن نیز بیشتر است.

دوم: نوع تجهیزات منزل بسیار مهم هستند. به طور کلی تجهیزات به دو دسته بی‌ سیم و باسیم تبدیل می‌شود. اگر از تجهیزات بی‌ سیم استفاده کنید هزینه کمتری به همراه دارد.

نکته: حتما نیاز نیست تجهیزات جدید خریداری کنید گاهی تجهیزات فعلی شما قابلیت هوشمند شدن دارند که این نکته را باید با متخصصین این حوزه در میان بگذارید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?