تصویر لوگو گرمایش و سرمایش

سیستم سرمایش و گرمایش خانه هوشمند

استفاده از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان محل کار شما را به محیطی مدرن و جذاب تبدیل می‌کند. سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هوشمند از تکنولوژی‌های جدید و بی‌ سیم برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها و سنسورهای هوشمند در خانه یا محل کار شما استفاده می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا از راه دور به کمک تلفن همراه خود تنظیمات و زمان‌بندی سفارشی خود را به‌طور خودکار تنظیم کنید و تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

این سیستم‌ها با توجه به تغییرات آب و هوا دما و رطوبت را در اتاق‌های مختلف خانه شما و حتی مکان‌های شخصی و عمومی بررسی کرده و متناسب با تنظیمات از پیش تعیین شده میزان دما را تنظیم می‌کند.

هدف از طراحی سیستم‌های تهویه مطبوع هوشمند افزایش سطح رفاه آسایش محیط زندگی شماست؛ همچنین موجب صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود.

اگر قصد دارید محیط زندگی خود را به سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی مجهز کنید خوب است بدانید بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان سیستمی است که کارکردن با آن راحت باشد، امکانات خارق العاده‌ای ارائه دهد و خدمات پس از فروش داشته باشد.

خانه هوشمند آیریک ارائه دهنده انواع تجهیزات هوشمند سازی ساختمان همچون سیستم سرمایش و گرمایش سقفی و اجرا کننده انواع پروژه‌های هوشمند سازی است که می‌توانید با خیالی آسوده پروژه هوشمند سازی ساختمان خود را به آن‌ها بسپارید و از امکاناتی چون خدمات پس از فروش و ده سال ضمانت محصولات بهره مند شوید.

برای اطلاع از قیمت هوشمند سازی ساختمان می‌توانید با کارشناسان مجموعه آیریک ارتباط برقرار کنید.

سیستم گرمایشی هوشمند چیست؟

کنترل دما در خانه هوشمند از موضوعاتی است که معمولا مورد توجه اکثر کارشناسان این حوزه است؛ به همین دلیل همواره تحقیق در مورد سیستم گرمایش مرکزی هوشمند صورت می گیرد تا بتوانیم شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه سیستم گرمایشی مرکزی هوشمند باشیم.

یک سیستم گرمایش هوشمند به کمک فناوری اینترنت اشیا و حسگرهای موجود در خانه، مانند دماسنج، حسگرهای رطوبت و سنسورهای تماس با پنجره تشخیص می‌دهد که دمای اتاق در چه وضعیتی است؛ همچنین در حین استفاده، اطلاعات بیشتری را جمع آوری کرده و مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

به عنوان مثال یک اتاق برای گرم شدن چه مقدار زمان نیاز دارد؟ دمای هوا در روزهای آتی چند درجه است؟ بدین منظور می‌توان یک سنسور حرکتی در راهرو نصب کرد تا اگر اعضای خانواده زودتر از موعد تعیین شده به خانه برگشتند سیستم گرمایشی هوشمند محیط خانه را قبل از بازگشت به منزل گرم کند.

گرمایش هوشمند برای خانواده‌هایی که روال روزانه نامنظم دارند نیز عالی است؛ زیرا می‌تواند ساکنین خانه را بر اساس موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند‌شان شناسایی کند و سیستم گرمایش هوشمند را به صورتی تنظیم کند تا قبل از رسیدن افراد به منزل دمای منزل را تنظیم کند.

همیشه قبل از فرارسیدن فصل بعدی سیستم گرمایش مرکزی هوشمند منزل و محل کار خود را تنظیم کنید تا در شب‌های سرد زمستان حس آرامش وجودتان را فرا گیرد. مخصوصا اگر خانه شما مجهز به سیستم هوشمند سازی گرمایش از کف باشد.

سیستم سرمایش هوشمند چیست؟

تصور کنید در روزهای گرم تابستان با خستگی فراوان به خانه می‌رسید. حس عجیبی است که یک سنسور، زمان رسیدن شما را به خانه تخمین بزند و قبل از ورودتان به منزل یا محل کار به صورت خودکار دمای محیط را تنظیم کند تا شما احساس خوبی داشته باشید. این تنها یک مورد از مزایای سیستم سرمایش هوشمند است که شما می‌توانید از آن بهره مند شوید.

به طور کلی عملکرد سیستم سرمایش هوشمند نیز دقیقا همچون سیستم گرمایش هوشمند است با این تفاوت که به جای گرم شدن موجبات سرد شدن محیط را فراهم می‌کند. این سیستم نیز قابلیت‌هایی همچون کنترل از راه دور را شامل می‌شود.

تصویر سیستم سرمایش

مزایای استفاده از سیستم سرمایش و گرمایش خانه

استفاده از تجهیزات مدرن مزایای بسیاری را به همراه دارد. شما با بکارگیری سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند می‌توانید ضمن بهره مندی از امکانات گسترده از جذابیتی که به خانه یا محل کار شما می‌بخشد لذت ببرید.

صرفه جویی در هزینه‌ها و مصرف انرژی

این سیستم‌ فقط زمانی کار می‌کند که شما به آن‌ نیاز داشته باشید؛ در نتیجه میزان مصرف انرژی را محدود می‌کند. همچنین اگر گاهی بدون خاموش کردن سیستم سرمایش یا گرمایش خانه را ترک کردید می‌توانید از راه دور و به کمک تلفن همراه خود را سیستم را خاموش کنید؛ اینگونه از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنید. اگر سیستم تهویه مطبوع هوشمند شما به یک کنترلر تهویه مطبوع متصل باشد می‌توانید آن را در هر زمان و مکانی با تلفن همراه خود خاموش کنید.

برقراری راحتی و آسایش

هدف اصلی هر محصول هوشمندی این است که آرامش و آسایش را برای شما تامین کند. وقتی صحبت از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی می‌شود، ترموستات جایی است که جادو اتفاق می‌افتد. ترموستات‌های هوشمند می‌توانند به طور خودکار دما را بر اساس نیازها و تنظیمات برنامه ریزی شده شما تنظیم کنند. به این ترتیب، لازم نیست دما را به صورت دستی تنظیم کنید. به علاوه، سیستم شما می‌تواند از برنامه و مکان شما استفاده کند تا سطح راحتی خانه شما قبل از ورود تنظیم شود. هنگامی که دستگاه‌های هوشمندی مانند مرطوب کننده‌ها و تصفیه کننده‌ها را به سیستم هوشمند خود اضافه می‌کنید کیفیت هوا در فضای شما به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

حفاظت از محیط زیست

هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش باعث می‌شود تا نسبت به تجهیزات قدیمی دی اکسید کربن کمتری تولید کنید. این امر کمک بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد. در مواقع استفاده از سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند علاوه بر امکاناتی که برای شما فراهم می‌کند مزایایی را نیز برای محیط زیست به همراه دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود این سیستم را جایگزین سیستم‌های قدیمی کنید تا گامی بزرگ در جهت پاکسازی زمین برداشته باشید. 

تصویر سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

معرفی اجزای سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند

سیستم سرمایش و گرمایش خانه هوشمند از اجزایی تشکیل شده است که عملکرد این اجزا موجب دستیابی به محیطی هوشمند و لوکس می‌شود. در ادامه شما را با چند مورد از اجزای مهم و اساسی سیستم سرمایش و گرمایش خانه را معرفی می‌کنیم.

ترموستات هوشمند

بعد از آشنایی با نحوه کار ترموستات هوشمند شاید اینگونه فکر کنید که ترموستات هوشمند یک موجود با درک و شعور است که نیازهای شما را شناسایی می‌کند و عینا بر اساس نیاز شما عمل می‌کند. برای درک بهتر عملکرد ترموستات هوشمند به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید که در خانه شما چهار اتاق وجود دارد و هر یک از ساکنین اتاق طبع خاصی دارد یکی از آن‌ها سرمایی است و دوست دارد دمای اتاقش بیشتر از حد معمول باشد و یکی از آن‌ها گرمایی است و ترجیح می‌دهد دمای اتاقش در حد معمول یا کمتر از آن باشد عده‌ای نیز هستند که ترجیح می‌دهند در هر ساعت دمای اتاق خود را متناسب با روز و شب تغییر دهند. حال ترموستات هوشمند چگونه عمل می‌کند؟

ترموستات‌ها با کنترل سیستم سرمایش و گرمایش خانه دمای هر اتاق را مطابق ذائقه همان فرد تنظیم می‌کند تا احساس رضایت بیشتری داشته باشد.

دریچه‌های هوشمند

قبل از درک دریچه‌های هوشمند، باید بدانید که دریچه‌های سنتی چه عملکردی دارند؟ این دریچه‌ها در هر اتاق به عنوان بخشی از سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند، وظیفه کنترل میزان هوای سرد یا گرمی که به اتاق وارد می‌شود را بر عهده دارد. دریچه‌های سنتی باید به صورت دستی بسته یا باز شوند تا جریان هوا در هر قسمت از خانه کنترل شود. از آنجایی که مقدار هوای سرد یا گرم در کل خانه ثابت است بستن یک دریچه باعث خروج هوای بیشتری از دریچه‌های دیگر می‌شود.

دریچه‌های هوشمند نسخه‌های کارآمدتری از همتایان سنتی خود هستند. آن‌ها می‌توانند فعالیت در یک اتاق را تشخیص دهند و به طور خودکار هوا را بر اساس مکان مورد نیاز و عدم نیاز به آن هدایت کنند.

نکته: ترموستات‌ها جریان هوای کل را کنترل می‌کنند در حالی که دریچه‌ها میزان جریان هوا را در هر اتاق خاص کنترل می‌کنند؛ پس دریچه‌ها را می‌توان بر اساس اولویت برنامه ریزی و تنظیم کرد.

مرطوب کننده و تصفیه کننده‌های هوا

مرطوب‌کننده‌های هوشمند و تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند میزان رطوبت و آلودگی هوا را شناسایی کرده و بر اساس آن کار کنند. تصفیه‌کننده‌ها می‌توانند به کاهش آلرژن‌های موجود در هوا کمک کرده و به تنفس هوای تمیز‌تر و تازه‌تر کمک کنند. مرطوب‌کننده‌ها به طور مشابه کار می‌کنند، کیفیت هوای شما را بهبود می‌بخشند و زندگی شما در خانه را بسیار راحت‌تر می‌کنند.

کنترلرهای هوشمند

به کمک کنترلرهای هوشمند می‌توانید از طریق سیگنال‌های مادون قرمز و همچنین WiFi از راه دور عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی را کنترل کنید. حال این سیستم می‌تواند یک سیستم سرمایشی اسپیلت باشد یا سیستم سرمایش و گرمایش vrf.

قیمت سیستم سرمایش و گرمایش چقدر است؟

قیمت سیستم سرمایش و گرمایش به عوامل مختلفی بستگی دارد به همین دلیل نمی‌توان قیمت واحدی برای آن مشخص کرد.

تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه، برند، کشور سازننده، امکانات، ویژگی‌ها و غیره تمام مواردی هستند که به قیمت سیستم سرمایش و گرمایش تاثیر می‌گذارند؛ در نتیجه توصیه می‌شود قبل از خرید این تجهیزات نیازها و انتظاراتی که از دستگاه دارید را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با آن بهترین خرید را انجام دهید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?