تصویر سناریوهای خانه هوشمند

سناریوهای خانه هوشمند

سناریو در خانه هوشمند از جمله امکانات بسیار پر کاربرد یک خانه هوشمند است؛ حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا سناریونویسی در خانه هوشمند یعنی چه؟

فرض کنید قصد دارید برای خرید بیرون بروید، قطعا پیش از خارج شدن، برای تنظیم وضعیت خانه به شرایط مطلوب، لیستی از کارها برای انجام دادن دارید؛ مثلا خاموش یا روشن کردن چراغ‌های خانه، تنظیم درجه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، کشیدن پرده‌ها و کلی عمل دیگر که هربار به صورت سلسله وار مجبور به انجام آن‌ها هستید.

در این مواقع حتما پیش آمده که با خودتان بگویید ای کاش می‌شد همه این کارها را در یک چشم به هم زدن انجام می‌دادم.

سناریو در خانه هوشمند دقیقا به همین خواسته شما که شاید روزی وقوع آن به نظرتان محال بوده، جامه عمل پوشانده است! 

حال برای انجام تمام کارهایی که برای تغییر وضعیت خانه هنگام خروج در نظر دارید، کافی است گزینه سناریو خروج را روی پنل هوشمند لمس کنید و بعد مشاهده کنید که بدون کوچک‌ترین زحمتی، تغییرات موردنظرتان در خانه اعمال می‌شود.

نکته: قیمت هوشمندسازی ساختمان در مقابل امکانات و خدماتی که به ما ارائه می‌دهد بسیار ناچیز است؛ پس خود را از این امکانات محروم نکنید.

سناریو خانه هوشمند چیست؟

به مجموعه اقدامات و دستورات پیش فرضی که در حافظه سیستم هوشمند خانه از قبل ذخیره شده است و در مواقع نیاز شما، با یک فرمان به صورت همزمان اجرا می‌شود، سناریو خانه هوشمند می‌گویند.

سناریوهای خانه هوشمند انواع مختلفی دارند؛ شما می‌توانید انواع مختلفی از سناریو در خانه هوشمند را براساس علایق و نظرات شخصی خود در سیستم هوشمند خانه‌تان برنامه نویسی کنید تا در هنگام نیاز اجرا شوند.

 با این حال بعضی از رایج‌ترین انواع سناریوهای خانه هوشمند شامل سناریو خروج، سناریو ورود، سناریو خواب، سناریو بیداری، سناریو مسافرت، سناریو حمام، سناریو آبیاری و سناریو مهمان هستند که خانه هوشمند آیریک در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کند.

هنگام نصب خانه هوشمند حتما سناریوهای مختلف را برای افزایش سطح رفاه و آرامش خود در نظر بگیرید.

تصویر انواع سناریوهای خانه هوشمند

انواع سناریوهای ساختمان هوشمند

حال که با تعریف سناریو ساختمان هوشمند آشنا شدید نوبت به معرفی انواع سناریوهای هوشمندسازی ساختمان می‌رسد. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، انواعی از سناریوهای هوشمندسازی ساختمان وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید از آن‌ها استفاده کنید؛ حتی می‌توانید بر اساس سلیقه و علایق خودتان، سناریوهای جدید طراحی کرده و در سیستم هوشمند خانه خود اجرا کنید. در ادامه بعضی از رایج‌ترین انواع سناریو ساختمان هوشمند را به شما معرفی می‌کنیم.

سناریو خروج خانه هوشمند

یکی از شناخته شده‌ترین انواع سناریو ساختمان هوشمند، سناریو خروج است؛ هنگام خروج از منزل با لمس یک کلید از جمله کلیدهای هوشمند لمسی، تمام فرامینی که برای تغییر وضعیت محیط خانه از قبل برای سیستم تعریف کرده‌اید، اجرا می‌شود؛ مثل خاموش شدن چراغ‌ها، کشیدن پرده‌ها، وضعیت سیستم صوت و تصویر و… .

سناریو ورود خانه هوشمند

سناریو ورود به خانه یکی دیگر از سناریوهای هوشمندسازی ساختمان است که همانند سناریو خروج، بسیار رایج است. با ورود به خانه و لمس کلید سناریو ورود، دستورات مربوطه مثل روشن شدن چراغ‌ها، تغییر حالت پرده‌ها، تنظیم سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی و سایر تغییرات مد نظرتان اجرا می‌شود.

سناریو خواب خانه هوشمند

با لمس گزینه مربوط به این سناریو، محیط خانه به منظور یک خواب راحت و براساس سلیقه شما، دچار یک سری تغییرات در تجهیزات و وضعیت خود می‌شود؛ به عنوان مثال درجه سیستم گرمایشی افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، پرده‌ها در حالتی قرار می‌گیرند که نور به داخل نتابد، درها و پنجره‌ها قفل شده، و حتی یک موزیک ملایم پخش می‌شود و خلاصه خانه کاملا مهیای خواب شما خواهد شد. از این سناریو می‌توان در هتل هوشمند استفاده کرد تا مشتریان آسایش بیشتری داشته باشند.

سناریو صبحگاهی خانه هوشمند

با اجرای این سناریو خانه هوشمند، مطابق همان چیزی که شما تنظیم کرده‌اید، فرامین اجرا می‌شود؛ مثلا پرده‌ها کنار می‌روند تا با تابش ملایم نور از خواب بیدار شوید؛ موزیک مورد علاقه‌تان پخش می‌شود، نان و نوشیدنی گرم برای صرف صبحانه از قبل مهیا می‌شود یا چنانچه بخواهید دوش بگیرید حمام به این منظور آماده می‌شود. وجود سناریوها یکی از بزرگ‌ترین مزایای خانه هوشمند محسوب می‌شود.

سناریو حمام خانه هوشمند

یکی از دیگر از سناریوهای خانه هوشمند، سناریو حمام است. با اجرای این سناریو جکوزی پر از آب داغ می‌شود یا شیر آب باز شده و وان را پر می‌کند تا هنگام ورود شما به حمام همه چیز آماده باشد و بدون کوچک‌ترین اتلاف وقتی بتوانید دوش بگیرید؛ در واقع وجود این سناریوها است که تفاوت خانه هوشمند و سنتی را رقم می‌زند.

سناریو آبیاری خانه هوشمند

سناریو آبیاری از جمله دیگر انواع سناریوهای خانه هوشمند است. در این سناریو می‌­توانید بدون محدودیت مکانی و زمانی و براساس یک جدول از پیش زمان بندی شده، فرآیند آبیاری گیاهان خود را به شکل خودکار انجام دهید. با وجود این مدل از سناریو خانه هوشمند، دیگر لازم نیست هنگام خروج از خانه یا رفتن به سفر، نگران پژمرده شدن گل‌ و گیاهان‌تان باشید؛ سناریو آبیاری خانه هوشمند بر اساس روز و ساعتی که از قبل تعیین کرده‌اید فرآیند آبیاری را تمام و کمال انجام می‌دهد. از این سناریو می‌توان در گلخانه هوشمند نیز استفاده کرد.

سناریو مسافرت خانه هوشمند

در صورتی که بخواهید سفر بروید و برای مدت طولانی در خانه نباشید، علاوه بر بستن شیرهای گاز، آب، خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و قفل کردن درها و پنجره‌ها، به خاطر مسائل امنیتی احتمالا دوست دارید وضعیت خانه طوری باشد که عدم حضور طولانی مدت شما جلب توجه نکند؛ از این رو بعضی چراغ‌ها را روشن می‌گذارید و حالت پرده‌ها را تغییر می‌دهید و در کل وضعیت خانه را طوری تغییر می‌دهید که خانه به نظر خالی از سکنه نیاید.

حال تمام این کارها تنها با لمس کلید سناریو مسافرت به صورت خودکار و بدون هیچ گونه زحمتی از جانب شما انجام می‌شود.

سناریو مهمان خانه هوشمند

با رسیدن مهمان، شما سناریو مهمان را فعال می‌کنید. وضعیت روشنایی خانه به شکلی که شما برای مهمانان بخواهید تغییر می‌کند؛ دمای محیط تنظیم شده و موزیک لایتی پخش می‌شود؛ همچنین پرده‌ها، سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، صوتی و تصویری دقیقا مطابق آنچه که مطلوب شماست برای حضور مهمان‌ها دچار تغییرات می‌شود و خانه به طور کامل آماده میزبانی از مهمانان می‌شود.

با وجود سناریو مهمان، پذیرایی از مهمان‌ها خیلی راحت‌تر از چیزی که تصور می‌کنید پیش می‌رود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.          
با دریافت مشاوره بهترین تصمیم را برای هوشمند سازی خانه‌تان بگیرید.
اسکرول به بالا < ?